Lantionpohjan lihasten harjoitukset

Lantionpohjan lihasten harjoitukset sisältävät lantionpohjan lihasten supistuksia ja rentoutuksia, jolloin rakon ja virtsaputken hallinta paranee. Lantionpohjan lihasten harjoittamisesta on eniten hyötyä ponnistusinkontinenssista ja sekainkontinenssista kärsiville, mutta harjoittelusta voi olla apua myös pakkoinkontinenssista kärsiville.

Lähete fysioterapeutille on tehokkain tapa varmistaa, että harjoitukset tehdään oikein ja lopputulos on paras mahdollinen. Säännöllinen harjoittelu voi ehkäistä ja parantaa sekä naisten että miesten inkontinenssia ja etenkin raskauden aikaista pidätyskyvyttömyyttä.

Muita aiheeseen liittyviä sanoja

Lisätietoja

  • Oletko nainen? Näillä harjoitussivuilla on lisätietoja naisille lantionpohjan lihasten harjoittamisesta: Harjoitukset
  • Oletko mies? Näillä harjoitussivuilla on lisätietoja miehille lantionpohjan lihasten harjoittamisesta: Harjoitukset
  • Oletko raskaana tai vastasynnyttänyt? Tutustu erityisosioomme täällä: Raskaus ja tuoreet äidit