Taistele virtsankarkailua vastaan lantionpohjan lihasten harjoituksilla

Lantionpohjan lihasten vahvistaminen vähentää pidätyskyvyttömyyttä.
Nainen nauraa lapsenlapsi sylissään eväsretkellä

Yksi asia, joka todella auttaa

Virtsarakkoa pitävät paikallaan useat lantionpohjan lihakset. Kun nämä lihakset toimivat hyvin, hallitset virtsaamistasi täysin. Virtsankarkailu saattaakin alkaa silloin, kun lihakset menettävät kimmoisuutensa. Siksi eräs tärkeimmistä asioista inkontinenssin hallitsemisessa on oppia, miten lantionpohjan lihakset eristetään, ja harjoittaa näitä lihaksia säännöllisesti. Virtsankarkailun hillitsemisessä tämä toimii kaikkein parhaiten. 

Näkymätön jumppa

Lantionpohjan lihasten harjoitukset – tai Kegel-harjoitukset – ovat sikäli näppäriä, että voit tehdä niitä missä ja milloin vain – eikä kukaan edes huomaa. Kokouksessa, bussipysäkillä tai päivällisellä – supista, supista, supista. Vaikeinta harjoituksissa on muistaa tehdä niitä.

Lantionpohjan lihasharjoituksia

Löydä supistukset ja taistele virtsankarkailua vastaan.

Kaksi naista hölkkäämässä metsäpolulla

Lue Margaretin tarina

"En koskaan ajatellut, että minä kärsisin virtsankarkailusta."

Iloinen vanhempi nainen pukemassa kypärää päähänsä, seisten polkupyörien vierellä kaupungilla

Vinkkejä ja niksejä

Inkontinenssin ei tarvitse hallita elämääsi – hanki tietoa ja ota elämä taas haltuun.

Kaksi naista polkupyörineen istumassa ruohikolla lepäämässä aurinkoisella niityllä

What are cookies?

Lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet.