Näin asukkaiden on helpompi löytää WC yöllä. Käytä keltaisia valoja unihäiriöiden minimoimiseksi. Kokeile myös valon liiketunnistimia, jotka kytkevät valot päälle automaattisesti.
*Required fields
Näin asukkaiden on helpompi löytää WC yöllä. Käytä keltaisia valoja unihäiriöiden minimoimiseksi. Kokeile myös valon liiketunnistimia, jotka kytkevät valot päälle automaattisesti.
*Required fields
WC-oven merkitseminen ja kontrastivärien käyttö voi auttaa asukkaita tunnistamaan WC:n, valokatkaisimen ja WC-istuimen. Korotettu WC-istuin tai -kaiteet parantavat asentoa, mikä tekee WC-käynnistä turvallisempaa ja mukavampaa.
*Required fields
Tämä on erityisen tärkeää, kun hoidetaan henkilöitä, joilla on kognitiivisia häiriöitä, sillä he eivät välttämättä pysty tunnistamaan virtsarakon tai suolen signaaleja tai tietämään, mitä tehdä, kun heidän on käytävä WC:ssä.
*Required fields
Joillakin asukkailla voi olla heikentynyt liikkumiskyky tai näppäryys, jolloin vaatteet, jotka on helppo riisua ja pukea päälle, voivat auttaa välttämään vahinkoja. Jos tarvitaan inkontinenssisuojia, housuvaipat ovat hyvä valinta helpottamaan WC-käyntejä ja säilyttämään henkilön itsenäisyyden.
*Required fields
Varmista, että WC-tila pidetään siistinä, hygieniatarvikkeet ovat käden ulottuvilla ja että asukkaat voivat tarvittaessa helposti pyytää apua.
*Required fields
Autettavien voi olla vaikea hyväksyä, että he tarvitsevat apua WC-käynneillä ja inkontinenssin hoitoon. Muista siis kehua heitä ja pysy aina positiivisena. Edistä arvokkuutta tarjoamalla yksityisyyttä ja antamalla asukkaille mahdollisuus tuntea olonsa mukavaksi, kykeneväksi ja arvostetuksi.
*Required fields
Tämä voi lisätä asukkaiden vahinkoja, mikä voi vaikuttaa heidän arvokkuuteensa ja itsetuntoonsa. Jos tapahtuu vahinko, sano jotain rauhoittavaa, kuten "kenelle tahansa voi sattua vahinko, anna kun autan sinua".
*Required fields
Säännölliset rutiinit ovat hyvä asia, mutta sinun on myös oltava joustava ja varmistettava, että apua on saatavilla tarvittaessa. Etsi aina merkkejä siitä, että asukkaiden on mahdollisesti käytävä WC:ssä. Useimpien ihmisten on käytävä WC:ssä 4–8 kertaa päivän aikana, ja joskus myös öisin, jos he ovat yli 60-vuotiaita. Keskimääräinen WC-käyntien aikataulu sisältää käyntejä aamulla herätessä, aamiaisen jälkeen, lounasaikaan, iltapäivällä, illalla ja ennen nukkumaanmenoa.
*Required fields
Inkontinenssisuojien ei pitäisi koskaan korvata WC-käyntiä. Jatka asukkaidesi kannustamista ja auta heitä tarvittaessa WC-käynneillä. Jos he tarvitsevat inkontinenssituotteita, valitse kyseiselle henkilölle sopiva tuotetyyppi ja varmista asianmukainen koko ja imukyky virtsankarkailun hoitoon. Lisäksi varmista, että se on kiinnitetty hyvin epämukavuuden ja ihon hankautumisen välttämiseksi sekä karkailujen ehkäisemiseksi.
TENA on yli 60 vuoden kokemuksellaan maailman johtava inkontinenssituotemerkki*. Tarjoamme täyden valikoiman imukykyisiä tuotteita, ihonhoitotuotteita ja digitaalisia terveysteknologiaratkaisuja, jotka on räätälöity yksilöiden, heidän perheidensä ja terveydenhuollon ammattilaisten tarpeisiin.
TENAlla Essity on eturintamassa kehittämässä tuotteita ja palveluja, jotka auttavat parantamaan ihmisten arvokkuutta ja elämänlaatua. Pyrimme kestävään kontinenssihoitoon kehittämällä parempia hoitoja ja tuotteita.
*Lähde: Euromonitor International Limited; aikuisten inkontenssituotteiden vähittäismyynti, kaikki kanavat, RSP-lisäarvomyynti, sidos- ja hygieniatuotteet, vuoden 2024 painos.
TENA on tuotemerkki, jonka omistaa Essity – maailmanlaajuisesti johtava hygienia- ja terveydenhuoltoalan yhtiö. Tuotteitamme, ratkaisujamme ja palvelujamme käyttävät miljardit ihmiset ympäri maailmaa joka päivä. Tarkoituksemme on ylittää hyvinvoinnin esteitä kuluttajien, potilaiden, hoitajien, asiakkaiden ja yhteiskunnan hyväksi. Myymme tuotteita ja palveluja noin 150 maassa johtavilla maailmanlaajuisilla tuotemerkeillä, joita ovat mm. TENA ja Tork, ja muilla vahvoilla tuotemerkeillä, joita ovat mm. Actimove, Cutimed, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, ModiBodi, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic ja Zewa. Vuonna 2024 Essityn nettomyynti oli noin 146 miljardia SEK (13 miljardia EUR), ja se työllisti 36 000 ihmistä. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Tukholmassa, ja Essity on listattu Nasdaq Stockholm -pörssissä. Lisätietoja on osoitteessa essity.com.