Pidä ohjat käsissäsi TENA Menin avulla

Olet tottunut hallitsemaan kaikki elämäsi puolet, joten älä anna virtsankarkailun muuttaa asiaa. TENA Menin avulla voit hallita virtsankarkailua ja edelleen myös omaa elämääsi.

Aktiivisena virtsankarkailusta huolimatta

On monia tapoja pitää ohjat käsissä ja jatkaa elämistä haluamallasi tavalla, riippumatta siitä, minkä tyyppisestä virtsankarkailusta kärsit.

Seuraavassa on muutamia vinkkejä, jotka voivat auttaa karkailuun ja auttaa sen hallinnassa:

  • Käy vessassa ennen lähtöä - Virtsarakon tyhjentäminen ennen suunniteltua aktiviteettia voi auttaa rauhoittamaan mieltäsi.
  • Tieto on voimaa - Kun selvität etukäteen vessojen sijainnin, voit suunnitella toimintasi paremmin, eikä sinun tarvitse stressata WC:n etsimisestä, kun hätä yllättää. Jos aiot katsoa live-pelin, voit esimerkiksi yrittää saada paikat läheltä WC-tiloja.

Lue lisää

Aiheeseen liittyviä artikkeleita

Eturauhanen ja miesten virtsankarkailu

Eturauhanen ja virtsankarkailu eivät välttämättä ole kaikkien suosituimpia keskustelunaiheita. Silti on tärkeää tietää, miten ne vaikuttavat toisiinsa. Halusimme selventää aiheesta liikkuvia huhuja. Siksi kutsuimme Göteborgin Sahlgrenskan yliopistollisen sairaalan urologian osaston professorin ja ylilääkärin Ralph Peekerin keskustelemaan asiasta kanssamme.

Perustietoa inkontinenssista

Joka neljäs yli 40-vuotias mies kärsii jonkinasteisesta virtsankarkailusta, ja yhdelle kahdeksasta miehestä kehittyy inkontinessi jossain elämänsa vaiheessa. Paras keino ratkaisun löytämiseen on hankkia lisätietoa.

Lantionpohjan lihasharjoituksia

Virtsarakon hallintaa voi parantaa oikeiden harjoitusten avulla. Lantionpohjan lihasharjoitukset, jotka tunnetaan myös Kegel-harjoituksina, voivat auttaa ehkäisemään, vähentämään tai hallitsemaan virtsankarkailuongelmia.